Herbalife a priehľadné pasce

Všimli ste si tiež, že sa na internete vyskytuje až podozrivo veľa stránok, reklám a inzerátov o chudnutí? Odhaľme spolu, čo je za tým.

Nájdite si pár sekúnd čas a pozrite si nasledujúce webstránky: www.akoschudnut.eu, www.schudnitesnami.sk, www.akosomschudla.net, www.mojezdravie.eu, www.schudnime.eu, www.chudnete.sk/racekova/. Takýchto stránok nájdete na internete plno. Všimli ste si viaceré vlastnosti, ktoré majú spoločné?

Všetky tieto stránky sú o chudnutí, to asi bije do očí. Na každej sú fotky ľudí pred zázračným schudnutím a po ňom. Na žiadnej stránke sa nespomína žiadna značka zázračného produktu a ak chcete vedieť viac informácií, musíte vyplniť dotazník (okrem iného telefónne číslo, mail, meno – teda osobné údaje, ktoré prevádzkovateľ stránok neoprávnene zbiera a porušuje legislatívu o ochrane osobných údajov).

Dali sme si tú námahu a pomocou niekoľkých opakujúcich sa mien, adries a čísel “konzultantov” (Marko, Raček, Račeková) sme našli množstvo podobných stránok a najmä inzerátov. Bez názvu propagovanej značky, len nábor: A) tučných ľudí na chudnutie a B) akýchkoľvek ľudí na pozíciu “wellness poradcu“. Zároveň na tieto mená nájdete zaregistrovaných niekoľko zaujímavých domén, o. i. www.herba-live.sk (sic!).

Práve tento prízemný a prvoplánový marketing prezradil pointu – všetky podobné stránky sú v prestrojení len pasce distribútorov Herbalife. Chcú Vaše údaje, aby Vás mohli dostať na konzultáciu a predať Vám Herbalife doplnky výživy, v lepšom prípade z Vás súčasne urobiť Herbalife distribútora. Pýtate sa, čo je na tom zlé? V prvom rade Herbalife funguje na pochybných praktikách multi-level marketingu, ktorý má “prekliato” blízko k pyramíde. Ako nedávno ukázali ekonomické výsledky, závratný podiel na ziskoch značky Herbalife nepramení z predaja produktov ľuďom s nadváhou (viď vyššie skupinu ľudí “A”), ale z poplatkov, ktoré platia spoločnosti distribútori (viď vyššie skupinu ľudí “B”).

Odhliadnuc od obchodných praktík spoločnosti Herbalife a jej distribútorov (ktorí potrebujú zarobiť peniaze, ktoré “investovali” do  značky), nebezpečenstvom sú aj samotné produkty. Okrem toho, že ide zväčša len o kópie bežne predávaných doplnkov výživy (Herbalife vlastní jediný patent), ide o poriadne predražené kópie. Hoci sa ceny líšia od distribútora k distribútorovi (alebo od “nutričného konzultanta” k “welness poradcovi”), zväčša sú tieto produkty cenou nadhodnotené o 500 – 1 000%. Najpredávanejší Herbalife proteínový doplnok výživy má cenu 33,73 € za 550 gramov. Ide o sójový proteín s veľmi podobným zložením, aké nájdete aj vo výrobku v cene 5,99€ za 1 kg. To je dôvod, prečo je na internete len veľmi náročné nájsť kompletný cenník Herbalife. To je dôvod, prečo na žiadnej stránke o chudnutí pochybného charakteru nenájdete ani zmienku o značke Herbalife. Ak už totiž ste v Herbalife pasci, veľmi rýchlo pochopíte, že reputácia značky je nulová a ekonomický model odsúdený na zánik. Neostáva nič iné, ako zaregistrovať si niekoľko domén, spustiť na nich primitívne prezentácie o chudnutí a čakať, kým sa ozve niekoľko “obetí”.

Máte na Herbalife iný názor? Neváhajte sa oň podeliť v komentároch.

You may also like...

1 Response

  1. JP hovorí:

    I když jdou přípravky na hubnutí zcela mimo mě (podle mě k tomu stačí přestat žrát a válet se jak dobytek u televize), zcela souhlasím s názorem, že platit uvedené částky za pixli sušeného velrybího semena je absurdní nehoráznost. Aby zákazník zaplatil cca 65€ / kg za produkt, jehož reálná cena je, přinejlepším, 5€ / kg jen proto, aby měla banda nenažraných wannabe podnikatelů na čem honit své přefouknuté ego, je zvěrstvo proti tržnímu mechanismu.
    Chápu, že marketing je úžasný nástroj primárně určený pro expertní expedování exkrementů, ale i předražené hovno zabalené v rouše tajemství bude stále jen hovnem. A normální jedinec nemá čas přehrabovat se v hromadě fekálií s nadějí, že snad někde na dně najde diamant.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>