Nové

PRAVÉ ORECHOVÉ mandľové maslo s bielou čokoládou 400 g

0 0

Zaraďte do svojho jedálnička mandle a výrobky z nich a pomôžete telu bojovať s následkom jedenia sladkostí. Mandľové maslo vďaka vysokému obsahu zdravých tukov pomáha regulovať hladinu krvného cukru a znižuje tak riziko cukrovky a infarktu. Mandle patria k hviezdam medzi orechmi - a ich príjem môžete jednoducho a chutne zvýšiť mandľovým maslom.

Viac detailov

Kúpou tohto produktu získate 10 vernostných bodov. V košíku tak budete mať 10 bodov, ktorý/é si môžete vymeniť za kupón v hodnote 0,50 €.


10,90 €

  • 400 g

  • Detaily
  • Nutričné hodnoty
  • Zloženie

Mandľové maslo pre zdravie

Pochutnávate si radi na arašidovom masle? Možno ste sa už niekedy zamysleli nad tým, či existuje jeho náhrada, možno s ešte lepším nutričným profilom. A tá náhrada je práve teraz tu - mandľové maslo. Mandle sú prirodzene nízkosacharidové a najmä neobsahujú takmer žiaden cukor. Sú nepochybne najvhodnejším typom orechov pre paleo diétu. Naše mandľové maslo neobsahuje žiadne pridané látky, len 100% mandle. Vďaka prírodnému konzervantu - vitamínu E (tokoferolu) vydrží mandľové maslo čerstvé niekoľko mesiacov

Znižuje cholesterol

Mandľové maslo poskytuje srdcovo-cievne benefity vďaka vysokému obsahu vlákniny a zdravého tuku. Väčšina tuku v mandliach je tvorená nenasýtenými mastnými kyselinami, ktoré znižujú krvný cholesterol a bojujú so srdcovocievnymi ochoreniami. Zároveň sú aj zdrojom energie pre organizmus. Aj vláknina pozitívne upravuje hladinu cholesterolu. Štandardná denná dávka mandľového masla - dve lyžice - zabezpečí prísun 3,3 gramu vlákniny (9% ODD pre muža, 13% ODD pre ženu).

Vysoký krvný tlak?

Mandľové maslo je známe aj svojim pozitívnym vplyvom na krvný tlak a znižovanie hladiny cholesterolu. Keď sa cholesterol nahromadí v krvných cievach (najmä "zlý" LDL cholesterol), zhorší prietok krvi a spôsobí tým takisto zvýšenie krvného tlaku. Znížte cholesterol a znížite si aj krvný tlak.

Okrem toho obsahuje mandľové maslo aj minerály, ktoré sú nápomocné pri znižovaní krvného tlaku - vápnik, draslík a horčík.

Mandľové maslo

Krvný cukor pod kontrolou

Chutný a sladký dezert, ktorý nespôsobí zvýšenie hladiny krvného cukru - aj to je mandľové maslo. Dokonca pomôže znížiť hladinu glukózy v krvi a tým aj vylučovanie inzulínu po zjedení sacharidového jedla. To z mandľového masla robí ideálny doplnok výživy pre ľudí s cukrovkou II typu.

Množstvo antioxidantov

Oxidatívny stres je bežným problémom dnešnej spoločnosti. Voľné radikály, ktoré poškodzujú bunky, sú prítomné všade. Preto je dôležité prijímať v strave dostatok antioxidantov, ktoré bojujú práve s voľnými radikálmi. Medzi najvýznamnejšie antioxidanty patrí vitamín E a flavonoidy, ktoré sa v mandľovom masle nachádzajú v slušnom zastúpení. Tým pomáha mandľové maslo ochraňovať bunky pred oxidatívnym stresom a znižuje riziko srdcových chorôb.

Pomôže schudnúť

Aj napriek globálne rozšírenej mienke, že z diétneho (v potrave prijímaného) tuku sa priberá, nie vždy to tak musí byť. Vysoký obsah zdravých, mononenasýtených tukov a vlákniny sa postará o to, aby ste sa cítili dlhšiu dobu sýty. Pridajte mandľové maslo k raňajkám a oddialite hlad. To znamená, že sa ľahšie ubránite chutiam na sladké či večernému prejedaniu sa sacharidmi.

Mandľové maslo je vhodné aj na prípravu zdravých dobrôt

Vitamíny a minerály

Za veľa zdravotných benefitov vďaka konzumácii mandľového masla môže vysoký obsah vápnika a medi. Oba minerály hrajú dôležitú úlohu v medzibunkovej komunikácií a starajú sa o nervový systém, kým vápnik samotný pomáha aj správnej funkcii svalov a udržuje pevné a zdravé kosti. Meď umožňuje organizmu produkovat melanín, teda pigment, ktorý chráni kožu pred slnkom. Každé dve polievkové lyžice mandľového masla obsahujú 111 miligramov vápnika, teda asi 11% odporúčanej dennej dávky. Medi je v mandľovom masle ešte viac - asi 299 mikrogramov, teda tretina dennej dávky.

Mandľové maslo obsahuje aj horčík a vitamín E. Spolu s vápnikom pomáha horčík k udržaniu zdravých kostí. Pomáha tiež produkovať energiu a syntetizovať mastné kyseliny, potrebné pre ukladanie energie. Porcia mendľového masla poskytuje 89 miligramov horčíka (28% ODD pre ženu a 21% ODD pre muža). Vitamín E podporuje komunikáciu medzi bunkami a zabraňuje oxidácii krvných tukov. Stačí zjesť dve polievkové lyžice mandľového masla a pokryli ste 52% potrebného denného príjmu vitamínu E.

K ďalším živinám, ktoré obsahuje mandľové maslo, patrí železo, ktoré podporuje zdravý transport kyslíka v krvi. Železo sa zúčastňuje pri výrobe hemoglobínu a myoglobínu, teda dvoch proteínov, ktoré "nosia" kyslík do tkanív. Podobne ako vitamín E, aj železo ochraňuje bunky pred oxidatívnym poškodením tým, že aktivuje enzýmy v bunkách. Mandľové maslo má dvakrát toľko železa ako arašidové maslo - každá lyžica obsahuje 8% dennej odporúčanej dávky železa.

Mandľové maslo pre každý recept

V mnohých fitness receptoch nájdete medzi ingredienciami napríklad arašidové maslo. Ak ste na paleo diéte a arašidy nekonzumujete, môžete ich smelo nahradiť mandľovým maslom. Rovnako môžete mandľové maslo pridať do každého proteínového šejku či smoothie a perfektne sa hodí aj ako plnka do palaciniek či koláčov.

Nutričné hodnoty v 100 g

Energia (kCal) 578
Energia (kJ) 2419
Bielkoviny (g) 19,6
Sacharidy (g) 25
z toho cukry (g) 9,4
Tuky (g) 48,5
z toho nasýtené tuky (g) 5,6

90% vzduchom pražené mandle, 10% biela čokoláda Callebaut (cukor, kakaová hmota, plnotučné sušené mlieko, emulgátor: sójový lecitín, prírodná vanilková aróma)