Nové

PRAVÉ ORECHOVÉ maslo z kešu orechov 400 g

0 0

Maslo z kešu (z angl. cashew) orechov je prirodzene sladké a obsahuje len kompletne pomleté naturálne kešu orechy. Najčastejšie sa používa ako nátierka na rôzne druhy pečiva, ako prísada do jedál pripravovaných vo woku či na panvici, alebo ako súčasť proteínových šejkov.

Viac detailov

Kúpou tohto produktu získate 9 vernostných bodov. V košíku tak budete mať 9 bodov, ktorý/é si môžete vymeniť za kupón v hodnote 0,45 €.


9,90 €

  • 400 g

  • Detaily
  • Nutričné hodnoty
  • Zloženie

Kešu maslo - len 100% kešu orechy

Narozdiel od iných orechovo sa tváriacich masiel je naše kešu maslo vyrobené len z kešu orechov a neobsahuje žiaden pridaný cukor, soľ či olej. Svojou prirodzene sladkou chuťou sa hodí do množstva sladkých, no i slaných receptov. Ak sa držíte striktnejšej diéty, napríklad paleo, a potrebujete zvýšiť príjem zdravých tukov, rozhodne by ste mali vsadiť na kešu orechy.

Zdravé tuky pre menej tuku v krvi?

Jedným slovom - áno. Nie len, že kešu orechy obsahujú menej tuku než iné druhy orechov, až 82% z obsahu ich tukov tvoria nenasýtené mastné kyseliny. Dve tretiny z nenasýtených tukov tvoria  srdcu prospešné mononenasýtené mastné kyseliny, podobné tým, ktoré sa nachádzajú v olivovom oleji. Štúdie na pacientoch s cukrovkou ukazujú, že mononenasýtený tuk ako prídavok diéty dokáže znížiť hladinu triacylglycerolov v krvi.  Triacylglycerol je forma, v ktorej sa tuk prenáša krvou, takže zaistiť si prísun mononenasýtených tukov v diéte je dobrým nápadom, najmä pre cukrovkárov.

Kešu orechy pre zdravie

Kešu maslo obsahuje 3 gramy bielkovín v jednej lyžici. V rovnakom množstve sa nachádzajú aj 4% odporúčanej dennej dávky železa a 1% vápnika. V jednej lyžici nájdete aj 18% odporúčanej dennej dávky medi a 10% horčíka. Oba tieto minerály sú dôležité pre zdravie kostí, svalov a kĺbov. Maslo z kešu orechov je aj zdrojom riboflavínu (vitamín B2), tiamínu (B3), niacínu (B1) a vitamínu E.

Pomer bielkovín a sacharidov v tomto masle ho robí vhodným snackom pri vysokobielkovinovej a nízkosacharidovej diéte.

Maslo z kešu orechov

A ešte raz zdravé tuky - pre lepší pocit zasýtenia

Až 75% obsahuj tuku v kešu orechoch - a teda aj masle - je kyselina olejová, ktorá má rovnaké zastúpenie aj v olivovom oleji. Ide o srdcu-prospešný nenasýtený tuk. Pravidelná konzumácia orechov a orechových masiel môže výrazne vylepšiť diétny profil. Podľa štúdie výskumínkov z Oakland Research Institue konzumenti orechov mali zvýšený príjem niektorých živín - folátu, betakaroténu, vitamínu K, luteínu, fosforu, medi, selénu, draslíka a zinku.

Rozumné množstvá kešu masla Vám pomôžu ostať zasýtený na dlhšiu dobu a zabránia tak chutiam na sladké a prejedaniu.

Skvelý zdroj medi

Jedna porcia kešu masla (asi 40 gramov) pokryje celú dennú odporúčanú dávku medi. Tento kov je esenciálnou súčasťou mnohých enzýmov a fyziologických procesov, vrátane eliminácie voľných radikálov a tvorby kostí a spojivových tkanív. Meď je nevyhnutná aj pre tvorbu vlasového a kožného pigmentu - melanínu.

Kešu orechy pre ľahšie chudnutie

Orechové maslá sú známe srdcu prospešnými účinkami, sú však aj opradené mýtom o priberaní. Štúdia z časopisu Obesity ukazuje, že tento mýtus nemá vedecké základy. V skutočnosti ľudia, ktorí jedia orechy aspoň dvakrát týždenne, majú nižšiu šancu pribrať na váhe ako tí, ktorí orechy nejedia.

Viac než dvojročná štúdia na 8 865 účastníkoch v Španielsku zistila, že tí, ktorí jedia aspoň dvakrát do týždňa orechy či orechové maslá, pribrali o 31% menej než tí, ktorí orechy, resp. orechové maslá nejedia vôbec.

Nutričné hodnoty v 100 g

Energia (kCal) 553
Energia (kJ) 2313
Bielkoviny (g) 18
Sacharidy (g) 30
z toho cukry (g) 6
Tuky (g) 44
z toho nasýtené tuky (g) 8

100% kešu orechy