PRAVÉ ORECHOVÉ maslo z lúpaných mandlí 400 g

0 0

Zaraďte do svojho jedálnička orechy a výrobky z nich a pomôžete telu bojovať s následkom jedenia sladkostí. Orechové maslá vďaka vysokému obsahu zdravých tukov pomáhajú regulovať hladinu krvného cukru a znižuju tak riziko cukrovky a infarktu. Mandle patria k hviezdam medzi orechmi - a ich príjem môžete jednoducho a chutne zvýšiť mandľovým maslom.

Viac detailov

Kúpou tohto produktu získate 10 vernostných bodov. V košíku tak budete mať 10 bodov, ktorý/é si môžete vymeniť za kupón v hodnote 0,50 €.


10,90 €

  • 400 g

  • Detaily
  • Nutričné hodnoty
  • Zloženie

Mandle ponúkajú množstvo zdravotných benefitov vďaka nutričnému profilu a uplatnia sa v rôznych receptoch.

Vápnik, meď, vitamíny

Za veľa zdravotných benefitov vďaka konzumácii mandľového masla môže vysoký obsah vápnika a medi. Oba minerály hrajú dôležitú úlohu v medzibunkovej komunikácií a starajú sa o nervový systém, kým vápnik samotný pomáha aj správnej funkcii svalov a udržuje pevné a zdravé kosti. Meď umožňuje organizmu produkovat melanín, teda pigment, ktorý chráni kožu pred slnkom. Každé dve polievkové lyžice mandľového masla obsahujú 111 miligramov vápnika, teda asi 11% odporúčanej dennej dávky. Medi je v mandľovom masle ešte viac - asi 299 mikrogramov, teda tretina dennej dávky. Mandľové maslo obsahuje aj horčík a vitamín E. Spolu s vápnikom pomáha horčík k udržaniu zdravých kostí. Pomáha tiež produkovať energiu a syntetizovať mastné kyseliny, potrebné pre ukladanie energie. Porcia mendľového masla poskytuje 89 miligramov horčíka (28% ODD pre ženu a 21% ODD pre muža). Vitamín E podporuje komunikáciu medzi bunkami a zabraňuje oxidácii krvných tukov. Stačí zjesť dve polievkové lyžice mandľového masla a pokryli ste 52% potrebného denného príjmu vitamínu E.

Lúpané mandle

Zdravé tuky a vláknina

Mandľové maslo poskytuje srdcovo-cievne benefity vďaka vysokému obsahu vlákniny a zdravého tuku. Väčšina tuku v mandliach je tvorená nenasýtenými mastnými kyselinami, ktoré znižujú krvný cholesterol a bojujú so srdcovocievnymi ochoreniami. Zároveň sú aj zdrojom energie pre organizmus. Aj vláknina pozitívne upravuje hladinu cholesterolu. Štandardná denná dávka mandľového masla - dve lyžice - zabezpečí prísun 3,3 gramu vlákniny (9% ODD pre muža, 13% ODD pre ženu).

Železo

K ďalším živinám v mandľovom masle patrí železo, ktoré podporuje zdravý transport kyslíka v krvi. Železo sa zúčastňuje pri výrobe hemoglobínu a myoglobínu, teda dvoch proteínov, ktoré "nosia" kyslík do tkanív. Podobne ako vitamín E, aj železo ochraňuje bunky pred oxidatívnym poškodením tým, že aktivuje enzýmy v bunkách. Mandle obsahujú dvakrát toľko železa ako arašidy - každá lyžica obsahuje 8% dennej odporúčanej dávky železa.

Nutričné hodnoty v 100 g

Energia (kCal) 579
Energia (kJ) 2423
Bielkoviny (g) 21,1
Sacharidy (g) 21,6
z toho cukry (g) 4,3
Tuky (g) 49,9
z toho nasýtené tuky (g) 3,8

100% lúpané mandle